Afgelopen weken heb ik het heel druk gehad. vandaar deze late post.
Met het hovenieren heb ik  de voorgaande weken weer veel geleerd. Zo heb ik geholpen bij waterornamenten aan te leggen, muurtjes gemaakt (voor verhoogde borders) en ik heb weer aardig wat geholpen bij het betegelen van tuinen.
De eerste tuin die ik vanaf het begin heb meegemaakt is nu af. We hebben ook nog een grastuin omgezet tot een grindtuin. met overlopende vormen en met het gebruik van verschillende soorten grind. De foto's krijg ik waarschijnlijjk binnenkort opgestuurd.. dus dat is nog even wachten.
Ik ben ook nog een dagje naar Appeltern gegaan met de baas. Ik moest het verschil proberen te ontdekken tussen tuinen ontworpen door tuinarchitecten en hoveniers. Het verschil is dat een hovenier probeert zoveel mogelijk planten en materialen te verwerken in een tuin, terwijl een architect juist zo weinig mogelijk materiaal gebruikt per vierkante meter.
 
Ik heb volgende week nu nog 3 dagen te gaan en dan zit het werk er weer op voor deze zomer. Ik vind het jammer dat de tijd zo snel voorbij gaat, want ik heb het erg naar mijn zin!



Leave a Reply.