Gisteren heb ik weer een dag gewerkt. Samen met mijn collega zijn we met de auto weer naar Elst gereden. Nadat we maandag de beregening gedaan hadden en een rij tegels gelegd, gingen we gister verder met het betegelen van het hoofdterras. Ik deed cement door de grond en gaf de tegels aan. Daarna legden we samen de tegels strak tegen de anderen aan, zodat de voegen minimaal bleven. Zo bleven we doorgaan. Af en toe werden de stenen op maat gemaakt om precies te passen. Eerst werd daartoe op de steen met een metalen 'pen' de afmetingen nauwkeurig afgemeten, daarna werd het stuk eraf gezaagd en toen betegeld.
We hebben zo het hele hoofdterras net op tijd af kunnen maken.

Ik heb vandaag beter inzicht gekregen in het tegelen van grote stenen, heb van mijn collega een handige tip gekregen hoe je het cement snel door het zand heen kunt scheppen en ik heb verder veel geleerd.
Dit was mijn 2e werkdag!    



Leave a Reply.